En berättelse om en kvinna...


Okej jag ska egentligen ta och duscha nu men jag har en historia att berätta.
Andledningen till att jag inte har bloggat så mycket nu är för att det har hänt en väldigt allvarlig grej på för ca en vecka sen.
Jag kommer inte att berätta så ingående vad som hände eftersom det är under utredning just nu.
Jag använder inga namn eller detaljer.


Detta inträffade halloween helgen på lördag natt.
Den natten alla ska ha jättekul och vara otroligt snygga i sina kostymer.
För en kvinna i Falun började kvällen med kostymer, trevligt sällskap och lite alkohol.
Hon hade jättekul under kvällen och hade ingen aning om att denna kväll skulle bli hennes värsta mardröm.
Kvällen tog en vändning i hennes eget hem.
När hon tog ett steg över tröskeln så började mardrömmen.
Mardrömmer höll på i ca en 1 timma.
Hennes kompis som hon hade pratat med under kvällen skickade en taxi vilket hon missade eftersom hon inte tog sig ur mardrömmen.
Kvinnan lyckades fly till slut och i chock sprang hon och gömde sig och ringde en taxi.
Hon anlände till sig kompis, säkerhet!
Hon har levt med mardrömmen i ca 1 vecka nu och det sitter ristat i hennes minne för alltid.
Mannen som gjorde detta kom så pass nära henne att han gjort det ännu svårare för henne att glömma.
Kvinnan älskade mannen.. Hon har sagt till mig att hon vet inte hur hon ska kunna älska igen.



Jag vet för jag har själv pratat med kvinnan.
Jag förstår inte hur människor kan behandla andra människor på det här viset.
Jag säger bara ni som vet vem denna kvinnan är.. Stöd henne!
Hjälp henne genom dessa svåra tider! Berätta för henne att hon är vacker!
Berätta för henne att hon behövs! Berätta för henne att hon är bäst i världen och att ni skulle inte kunna tänka er att leva utan henne som vän!


Säg vad ni vill och känner för henne!


Ni som inte känner henne får gärna lämna en kommentar med en stärkande tanke i detta inlägg.
Snälla skriv! Så vi kan visa henne att vi verkligen bryr oss om henne!
STOPPA VÅLDET!




bild lånad av lastnightstrash


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tycker om henne riktigt mycket <3

2009-11-10 @ 15:39:15
URL: http://superslurp.blogg.se/
Postat av: Amanda

jag vet inte vem kvinnan är men tycker inte att detta är okej!! jag önksar jag kunde hjälpa på många sätt men hoppas att hon har folk i sin närhet hela tiden, vänner och familj som finns hos henne hela tiden och stöttar henne genom detta !! till er som känner henne; hör hellre av er en gång för mycket än en för lite ! hon behöver er just nu !

2009-11-10 @ 16:23:04
Postat av: Miah

Våld är aldrig lätt. Det få inte ske men ändå sker det.

Det är viktigt att vara där och stötta personen som blivit utsatt. Annars klarar den aldrig av att gå vidare.

Det tar tid men det går.



Många styrke kramar!

2009-11-10 @ 16:32:15
URL: http://miahsblogg.blogg.se/
Postat av: mormor

ja Karolina du vet att vi bryr oss tänker på henne varje dag glad å öppen person men för snäll

2009-11-10 @ 16:34:59
Postat av: Markus

vem vare.. vem vare som kasta!!? /achmed

grappen får nog passa sig i framtiden

2009-11-10 @ 17:12:59
Postat av: Freddeb00ii

Hoppas hon kommer ifrån det någon dag i framtiden och kan fortsätta leva som hon gjorde. <3



Ta makkens eller mitt baseboll trä och nita han bara (Y)

2009-11-10 @ 18:44:33
URL: http://partillejohnnyfalun.blogg.se/
Postat av: Carro

kan tänka mej litegrann va hon vart me om. men vet ju inte säkert då : (

men de finns hjälp o massor av stöd att söka.

de bästa som finns är stöd av vänner o familj !!

hon kmr klara de här, de är ja säker på.. de tar tid, men de kmr gå...

2009-11-10 @ 21:49:26
URL: http://carroliine.blogg.se/
Postat av: Anna Karin

Våld är fel i alla lägen, våld mot kvinnor är fegt och alltid fel. Vad som än hänt, vad som än sagts så får man aldrig slå!

Blåmärken och sår försvinner men bleknar såren i hjärtat? Jag vet inte...

2009-11-10 @ 22:48:22
Postat av: Lina

Jag tror jag vet vem kvinnan är, jag hoppas att jag har fel. Om Jag har rätt så kan jag säga att jag vet vem mannen också är. Anledningen till att jag vet det är pga att han även gjort mig illa en gång. På tidens vingar flyger sorgen bort. Mina tankar finns hos henne

2009-11-11 @ 14:52:30
Postat av: G Andersson

ja vad ska man säga. finns inte mycket att säga för att trösta. men jag finns där för henne varje dag om hon behöver mig. kan bara lyssna och hoppas hon känner sig trygg i mitt sällskap. till en mycket underbar kvinna som ska vara stålt över sig själv för att hon är så stark .hoppas allt går rätt till i sveriges rättssamhälle många kramar.

2009-11-12 @ 16:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback