Göteborg here I come!

Har varit första dagen på en kurs jag ska göra hos Lernia genom arbetsförmedlingen.
Det verkar dock vara en bra kurs men en grym mentor!
Han gjorde verkligen min dag när jag sa detta till mig:
"Jag har aldrig någonsin träffat en dum blondin som är så klok!"
Nog för att jag är brunett nu men vi prata lite om "the past".


Senare mot eftermiddagen så tog jag bussen ut till Helena för att sätta i slingorna som har åkt ur.
Kändes skillnad i nacken redan efter 5 slingor.
Tackar och bockar för det !
Begav mig hem för att packa inför Göteborg imorgon.
11.32 drar tåget iväg.. Härligt att få komma bort lite från Falun igen.
Har nog verkligen tröttnat på denna stad asså.


Jag är riktigt sugen på att flytta till sthlm och har kollat efter lägenheter och jobb där.
Vi får se hur det blir..
Skulle vara grymt att testa en ny stad igen faktiskt.
Jag måste komma ihåg att söka till Body Shop. Har ju jobbat på butiken här i falun så jag har nog lite mer chans att komma in där. Har fått massa tips från alla runt om mig hur jag ska gå tillväga.
Även det bästa tipset från Kenta (våran mentor på Lernia) som jag verkligen måste testa.
Men då måste jag verkligen sätta mig ner i lugn och ro och knåpa ihop de.
Känns som han gav mig en spark i arslet idag (vilket kan behövas) och jag ser fram emot att komma tillbaka till det efter göteborg för mer briefing och tips.



Som i mitt förra inlägg så har ni nog märkt att jag verkligen fattat tycke för en kille.
Jag tycker inte om att känslor och funderingar ska komma så här på kvällen.
Det va verkligen sjukt längesen jag kände så här och jag blir alldeles förvirrad för jag vet inte hur jag ska bete mig.
Va dig själv (Ja självklart är jag de)
Du är snygg (Ja men jag känner mig inte så)
Fundera inte så mycket (lätt för dig att säga, låna min hjärna en dag)
Alla jävla tankar som bråkas med varandra..
PUH! Jag blir ju alldeles utmattad


DAMN YOU SELFCONFIDENCE!!
Just därför det ska bli så skönt med KBT behandlingen och jag känner att jag kommer få hjälp på Lernia oxå.
Samtidigt är jag så otålig för jag vill att det ska ändras NU!!


Hoppas på att få sluta tänka lite igen nu när jag kommer till Götet.
Dryg bara att man jämt har så lite pengar så man kan inte unna sig allt man vill.

Jag har även kommit på att jag skulle vilja börja gymma, dansa balett, lära mig jujutsu.
Jobb, pengar, pengar, gymkort, gymkort, slimmad!






Kommentarer
Postat av: Madde

Så sant :) jag snodde det där engelska uttrycket och har på face nu :) tack för i fredags! <3

2011-02-06 @ 22:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback