Det lilla pillret..

Nu har jag varit dålig på att skriv igen..
Jag har helt enkelt inte orkat eller haft tid.
I onsdags var jag på kurs i Gävle med Body Shop.
Vi ska få ett nytt sminksortiment av mineralmakeup.
Så hela den dagen gick åt till att sminka, lyssna på föreläsning och äta underbar mat.
Scandics buffe va nog det bästa jag ätit på ett bra tag!

Kom hem och var helt slut. Förstod lixsom inte varför. Men somnade in rätt tidigt den kvällen.
När jag sedan vaknar upp på torsdag morgon känner jag hur ont jag har i revbenen och allt som finns därunder.
Helt öm!
Markus hade redan åkt till jobbet och jag kravlar mig upp och känner mig som ett lik.
Gör de vanliga morgonrutinerna och känner hur det ilar i ryggraden.
Jag tar temperaturen och jag hade visst 37,6. Feber!
Men proppar i mig lite värktabletter och tänker på att jag måste ta mig igenom dagen på jobbet.
Det har gått ganska bra de här två dagarna men får ändå knapra i mig piller så fort jag känner hur det börjar ila i ryggen.

Varför ska man bli sjuk igen när man nyss har haft bronkit?!
Orka med det här klimatet!
Det är sånna skiftningar i vädret så kroppen blir helt väck!
Tänk att vi har förstört våran värld så mycket det är illa.

Läste även i nya Cosmopolitan att tjejers p-piller förstör naturen.
De hormoner som finns i pillren kommer ju in i våra kroppar och sedan kissar vi ut det i naturen eller toan.
Och naturen kan inte bryta ner det riktig och blir därför miljöfarligt.
Hoppas forskarna kommer på något bättre p-piller för tjejer i framtiden så man inte behöver oroa sig för varken blodpropp, depressioner, miljöfarlig urin, tappad sexlust och alla andra dåligt biverkningar som kommer med det lilla pillret.

Mig gav artikeln iaf en tankeställare och vill jättegärna att forskarna tar fram ett bättre piller.

Idag då?
Jaa, jag har jobbat och sminkat 2 av 3 kunder idag. Känner mig jätteduktig ;-)
Sen hade Markus kusin(?) kalas efter som hon fyllde år. Så vi åkte dit och klämde i oss allt från pasta sallad till bakverk *fy, fy slå på fingrarna*
Nu sitter vi hemma och slappar och jag funderar på att ta mig en whiskey för att döda alla jobbiga bakerier som gör mig sjuk.
Jag känner mig inte sjuk men det är väl värktabletterna.


*hmm........*

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Ja du gumman inte vet jag vad det är för år... vi har otur är sjuk hela tiden,usch vad det är jobbigt men det är bara att hoppas att vi blir friskare nästa år :) Krya på dig nu o passa på att vila om du är ledig några dagar nu. Puss puss love you.

2008-08-23 @ 22:42:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback