Hon kommer med ljus i sin krona!

*nynnar luciasånger*

Åh! Vilken dag!
Vaknar av att klocka ringer för fullt och somnar nästan inte om igen, det kändes som det var något i luften.
Tar mig upp och tvättar ögon, sätter i linser och börjar med frukost.
Självklart får jag för mig att jag ska lussa för Markus. Har ju inte gjort det på 3 år nu ;)
Börjar sminka mig och hittar en vit sommar tunika jag tar på mig.
Men glittret då? Ah! Där på golvet brevid alla julklappar ligger ett lila glittersnöre man har på paketen.
Det blir skitbra tänker jag.
Lägger upp en lussebulle, tänder ett ljus och häller upp lite must i ett glas.
Går mot dörren och känner mig lite smådum att jag ska kliva in och sjunga..
"Natten går tunga fjät, runt gård och stuga....."
Sen blir det inge mer, blev lite blyg mitt uppe i det hela haha!
Sminkar klart mig och beger mig till jobbet.

På bussen sitter jag och tänker att det är lite tråkigt att jag jobbar på lucia men what the hell!
Alla tre på jobbet va ju där idag så.
Det har varit sjukt mycket folk idag och det har varit SÅÅ kul att hjälpa alla med deras julklappsbestyr =)
Det är verkligen kul med kunder som är så engagerade i att hitta bra julklappar.
Sen måste jag bara säga att hade en kund som bara skulle ha en foundation men som jag fick sminka och tipsa henne om bla penslar och andra grejer till. Hon blev så nöjd och jag med!! =)
Verkligen askul! Säger inte summan men det blev iaf 4 siffrigt ;)

Så är det nån som behöver butikssäljare... Se hit! ;)
Jag är grym! Hehe
!
Finns inget bättre än att se en nöjd kund skutta ut ur butiken med en påse i handen.


På den här bilden är jag nog nöjdast i Sverige efter en grymt lyckad utekväll.
Så vill jag att alla mina kunder ska se ut efter som har fått hjälp av mig.

Åh! Nu blev det mycket. Kan inte rå för det i för sig men jag mår så sjukt bra!!
Galet, vet inte varför heller =)

Men HALLÅ?! Vad ska alla göra på luciakvällen då?
Jag och Markus ska äta bakpotatis med skagenröra och extra räkor.
Blir nog ett glas cider eller vin till. Kanske lite blåbärs glögg senare.
Hehe! Starkvinsglögg ;)


Kommentarer
Postat av: Martina

Tack så mycket sötnos:) Hoppas du också haft en bra dag:)

2008-12-13 @ 17:02:04
URL: http://luhtanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback