Tillbaka till civilisationen!

Nu har man varit med på älgjakt för första gången.
Det va faktisk kul men ganska kallt på passen.
Första dagen regnade, blåste och va svinkallt ute! Plus att jag hadel massor men dåliga kläder.
Den dagen sköts en kalv och en ko.
Fick vara med se hur man gjorde efter man skjutit den och se hur man flår och förbereder dom för slaktaren.
Det va första älgarna som blev skjutna den veckan. Jag tog tydligen turen med mig och på kvällen firades det av alla gubbar med whiskey, jäger och öl. Mumma!

Våran mysiga brasa, där satt man efter en lång kall dag ;)

Så här såg det ut på kvällen. Jag kände mig något sliten där haha!

Fredagen va det soligt men ändå lite kyligt och jag hade fått bättre kläder och vi såg inte skymten av älg på hela dagen.
Tills vi hade packat ihop. Då kom det förbi några och sa att det ligger en älg i sången (en sjö där).
Så vi fick fiska upp den, vilket tog ett bra tag.

Det har inte hänt så mycket mer än att man har kommer hem, duschat och packat upp.
Plus slappat lite.
Imorgon ska jag till Stockholm på kurs för Body Shop.
Så jag ska väl ta och krypa ner i sängen snart.
Ska upp sjukt tidigt. Hoppas det blir kul imorgon och givande.

Skriver mer sen

Puss & Kram


Kommentarer
Postat av: Marie

He he ser ju mysigt ut... o måste ju vara skönt framför brasan efter en kall dag ute he he puss puss

2008-10-21 @ 10:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback